مقالات

معرفی سازندگان افزودنی بتن در ایران

Concrete-additive-manufacturers-in-Iran-min

معرفی سازندگان افزودنی بتن در ایران

افزودنی بتن چیست وچگونه تولید می‌شود؟

افزودنی‌های بتن متریال خاصی هستند که در هنگام تولید بتن به منظور افزایش قابلیت‌های بتن تازه، به آن اضافه می‌شوند. این افزودنی‌ها با توجه به حیطه کاری سازندگان افزودنی بتن به مخلوط بتن اضافه می‌شوند که در بهبود رفتار بتن در شرایط مختلف جوی به مقاومت بتن کمک کنند. مواد افزودنی با ایجاد بهره‌وری مناسب در خصوصیات بتن سفت شده، هزینه ترمیم و نگهداری بتن را به حداقل می‌رسانند و کیفیت بتن را در هنگام مخلوط کردن، حمل و نقل، تولید، ترکیب و مقاومت در برابر شرایط خاص حین حمل و نقل برای بتن ریزی افزایش می‌دهند.

این مواد توسط سازندگان افزودنی بتن به مخلوط سیمان آب اضافه می‌شوند و علاوه بر عمر بتن، تنظیم كنترل و سختی آن را افزایش می‌دهد و رفتار بتن را تطابق پذیر می‌کند. مواد افزودنی غالبا به صورت پودر یا مواد افزودنی مایع روانه بازار می‌شوند. دو نوع افزودنی شیمیایی و معدنی وجود دارد که استفاده از آن‌ها بستگی به آنچه مشتری نیاز دارد تغییر می‌کند.

افزودنی‌های بتن تاثیر به سزایی در افزایش قابلیت‌های بتن مانند مقاومت و همچنین دوام بتن و سازه‌های بتنی و نیز تسهیل کننده بتن ریزی و اجرای سازه‌های بتن در شرایط و محیط‌های مختلف دارند. به همین دلیل شناخت سازندگان افزودنی بتن و تخصص کافی در طراحی اختلاط بتن و مهندسی محیط و شیوه به‌کارگیری بتن در سازه تاثیر مهمی در استفاده و تولید آن توسط سازندگان افزودنی بتن دارد.

بتن با وجود مزایای منحصر به فرد که باعث مصرف روز افزون از آن توسط صنعت ساختمان‌سازی گردیده است، دارای نواقص و محدودیت‌هایی در استفاده بوده و از این رو افزودنی‌های بتن، پارامترهایی برای حفظ دوام و رفع این نواقص هستند که از انواع مختلف افزودنی بتن می‌توان به رفع این قبیل مشکلات پرداخت. از جمله این محدودیت‌ها می‌توان به ضعف در سایش، نفوذپذیری، ذوب و یخ بندان، ضربه و یا مشکلات اجرایی مانند کنترل دمای بتن در حجم زیاد، فواصل حمل طولانی، بتن ریزی در هوای گرم و سرد و بتن‌ریزی در زیر آب، سرعت تغییر جداسازی بتن از قالب‌ها اشاره کرد که به لطف مهندسین و سازندگان افزودنی بتن برطرف شده است.

انواع تولیدات سازندگان افزودنی بتن

تولید کاهنده‌هاي آب

این تولیدکنندگان در راستای تولید افزودني‌هاي كاهنده براي افزايش جریان بتن در مقدار معين آب، يا كاهش مقدار آب مصرفي با حفظ جریان مناسب، يا هر دو به‌كار مي‌روند، فعالیت می‌کنند که این مواد شامل روان‌کننده‌ها، فوق روان‌کننده‌ها، و فراروان‌کننده‌ها هستند.

تولید افزودنی هوازا

هوازا افزودني است که در حين مخلوط کردن، ساختاري همگن از ريزحباب‌هاي ناپيوسته دربتن، ملات، يا خمير سيمان پديد مي‌آورد و باعث بهبود کاربری و افزايش پايايي در برابر چرخه‌هاي يخ‌زدن و آب‌شدن مي‌شود.

تولید کُندگيرکننده‌ها و تولید شتاب‌دهنده‌ها

این مواد با کندکردن روند آب‌گيري سيمان، سفت شدن بتن را به تاخير مي‌اندازند و شامل ديرگيرکننده‌ها و ناگيرکننده‌ها هستند و شتاب‌دهنده‌ها (تسريع‌کننده‌ها) با تسریع روند آب‌گيري سيمان موجب زودگيري، زودسخت‌شدگي، يا هر دو مي‌شوند. شتاب‌دهنده‌ها متشکل از زودگيرکننده‌ها، آني‌گيرها، و زودسخت‌کننده‌ها هستند.

تولید منبسط‌کننده‌ها

براي بالا بردن حجم درعین مقاومت در بتن، جبران جمع‌شدگی بتن سخت‌شده که اين افزودني‌ها شامل جبران‌کننده‌هاي جمع‌شدگي، گازسازها، و کف‌زاها هستند.

تولید پاياگر‌ها (دوام‌‌بخش‌ها)

پاياگرها با کاهش از نفوذ عوامل تخریب کننده، پايش (محافظت)ميلگردها، يا کنترل واکنش‌هاي زيانبار، دوام بتن سخت‌شده را بالا می‌برد.

کاربرد افزودنی بتن

افزودنی های بتن دارای کاربردهای متفاوتی هستند که از جمله این کاربردها می‌توان:

• سرعت بخشیدن به افزایش مقاومت بتن درکمترین زمان هنگام سخت‌شدن جهت افزایش کارایی
• افزایش بهروه‌وری از بتن با استفاده از افزایش مقاومت و دوام آن.
• افزایش کارایی بتن با استفاده ازتسریع سرعت عمل‌آوری بتن به هنگام استفاده از آن
• بهبود نفوذپذیری بتن و جریان پذیری
• کاهش جداشدگی در دوغاب و مخلوط بتن با شن و ماسه یا پوکه معدنی
• افزایش مقاومت بتن با کاهش محتوای آب به عبارتی افزایش چگالی بتن
• بالابردن دوام بتن دربرابر سرما وگرما
• کاهش جریان آب حتی در کمترین حالات و افزایش نفوذ ناپذیری آن
• جلوگیری از خوردگی آرماتورها در بتن
• پایین آوردن مقدار گرمای تولیدشده در هیدراتاسیون.
• افزایش پیوستگی بین سطوح بتنی قدیمی و جدید
• بهبود اتصال بتن به آرماتور فولادی
• کاهش وزن بتن در هر متر مکعب
• هزینه پروژه را کاهش می‌دهد
• بر شرایط بتن ریزی اضطراری غلبه می‌کند
• کیفیت را در کل فرایند، از مخلوط کردن تا اجرا، تضمین می‌کند
• بتن سخت‌شده را تعمیر می‌کند

پرکاربردترین مواد افزودنی شیمیایی بتن

• روان‌کننده و فوق روان‌کننده بتن
• کندگیرکننده بتن
• تندگیرکننده بتن
• کم‌کننده آب بتن
• تولیدکننده بتن
• ضدیخ بتن

معرفی سازندگان افزودنی بتن در ایران

لاکی شیمی ایرانیان

در سال ۱۳۹۲ شرکت Ningbo Lucky Chemical دفتر بازاریابی خود در ایران را به منظور معرفی افزودنی‌های بهبود دهنده کیفیت و کمک سایش سیمان و روان‌کننده‌های بتن، افتتاح نمود. این شرکت از زمره تولید‌کنندگان در زمینه عوامل سطح فعال (سورفکتانت‌) غیریونی در شهر نینگ‌بو چین، و دارای سه کارخانه تولیدی با ظرفیت ۶۰ حدودی هزار تن در سال است. محصولات شرکت Ningbo Lucky Chemical با نام تجاری Lucky Stone روانه بازار می‌شوند.

تامین یاران

وبسایت تامین یاران متعلق به مجموعه مهندسی فلات پارس در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده است. شرکت فلات پارس هیچ‌گونه نمایندگی در هیچ نقطه‌ای از ایران عزیزمان ندارد، برای خرید محصولات و همکاری فقط با دفتر مرکزی شرکت تماس حاصل فرمایند.

شرکت تخصصی مهندسی NSG

گروه تخصصی و مهندسی NSG از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را در ارائه نسل جدید محصولات آب‌بندی و عایق‌های رطوبتی نفوذگر، افزودنی‌های بتن، انواع رزین و چسب های ساختمانی مبنی بر آب با بهره‌مندی از تکنولوژی نانو آغاز کرده است.

شرکت داریس آزما

در سال 1395 این شرکت در خدماتی نظیر مشاوره در زمینه تکنولوژی بتن، تولید بتن‌های آب‌بند و بتن خود متراکم و بتن اکسپوز و بتن‌های خاص به پروژه‌های عمرانی فعالیت می‌کند. داریس آزما صاحب برند داریس شیمی می‌باشد که محصولاتی نظیر روان کننده بتن، فوق روان‌کننده بتن، آب‌بند بتن، ژل میکروسیلیس، ضدیخ بتن، ترمیم‌کننده بتن، گروت، چسب بتن، چسب کاشی آب‌بند و انواع مواد شیمیایی ساختمان را روانه بازار می‌کند.

شرکت گام آبی

شرکت دانش بنیان گام آبی فردا (سهامی خاص) طراح و تولید کننده مصالح نوین ساختمانی از سال ۱۳۸۲ در تهران ثبت و فعالیت خود را شروع نمود. این شرکت با داشتن واحد تحقیق و توسعه (R&D) فعالیت‌های قابل توجهی با همکاری مرکز تحقیقات مسکن و راه و شهرسازی، مرکز پژوهش‌های علمی، صنعتی ایران واقع در مرکز رشد، سازمان بهینه‌کردن سوخت، پژوهشکده پلیمر و پتروشیمی ایران آزمایشگاه متالورژی رازی و آزمایشگاه‌های همکار سازمان استاندارد ایران صورت داده است.

راج شیمی (BSM)

شرکت BSM قادر به ارائه مشاوره کامل و دقیق درباره خرید محصولاتی نظیر انواع گروت، بتن آماده، روان‌کننده، روان‌کننده دیرگیر، ژل میکروسیلیس، فوق روان کننده زودگیر، چسب بتن، ضدآب، ضدیخ جهت بتن‌ریزی در هوای سرد، مواد هوازا، رنگ بتن، ژل رنگی، کف‌سازی است.

کلینیک فنی و تخصصی بتن ایران

خدمات این شرکت شامل ارائه افزودنی‌های بتن، انواع درز بند ها، گروت‌های صنعتی و ساختمانی، کیورینگ، واتراستاپ و اسپیسر، الیاف بتن، کف‌پوش‌های صنعتی، مواد آب بند کننده بتن، ترمیم کننده بتن، چسب بتن می‌باشد.

شرکت گرانا بتن

این شرکت از زمان فعالیت تا به امروز تولید کننده روان‌سازها ابر روان‌کننده‌ها، گروت‌ها، شاتکریت‌ها ، ژل‌های میکروسیلیس بر پایه کربکسیلات، چسب‌های بتن، نفوذ گرهای نانو پودری، ضدیخ بتن، ضدیخ ملات، هوازا بتن، آب‌بندکننده‌ها، چسب بتن استحکامی، آب‌بند کننده نانو پودری، پوشش آب بند پلیمری، نواتر پروف نما، محافظ نمای مات و براق، چسب سرامیک پودری ملات‌های سیمانی، ترمیم کننده بتن، اسپیسرها، واتر استاپ‌ها، الیاف پلی پروپلین است.

نهاد سیویل

شرکت نهاد سیویل فعالیت خود را در سال 1361 با توجه متمرکز بر طراحی قالب‌های خاص بتنی و اجرای نصب تجهیزات پیش ساخته بتنی فعالیت خود را شروع کرد و تاکنون در مسیر رشد علمی و تجربی توسط همکاری با بهترین مهندسین و تکنسین‌ها قرار گرفته است و به طور تخصصی بر روی طراحی، تولید و نصب کلیه قطعات پیش ساخته بتنی (دیوار، فیسینگ، نیوجرسی بتنی، قرنیز، وزنه تعادل تاورکرین و غیره) فعالیت می‌کند.

شرکت پنتا (پویا نوین بتن ایرانیان)

در سال 1389 با بینش و نگرشی جهانی در جهت اعتلای ایرانی قدرتمند پا در عرصه واردات و تولید مواد اولیه صنایع شیمیائی ساختمان و افزودنی‌های بتن گذارد و موفق به دریافت نشان استاندارد ملی و مدیریت کیفیت ISO 9001: 2008 گردید. شرکت پنتا در حال ارائه محصولات تولیدی و وارداتی خود در بخش تکنولوژی بتن به تمامی ارگان‌ها و موسسات دولتی، خصوصی، کارفرمایان، مشاوران و پیمانکاران محترم است و از جمله فعالیت‌های این شرکت می‎توان به آب‌بند کننده‌ها، اپوکسی‌ها، افزودنی‌های بتن چسب، گروت‌ها، ماستیک‌ها، نازک کاری نگهداری بتن اشاره کرد.

شرکت شیمی ساختمان

شرکت شیمی ساختمان در سال 1351 با مدیریت مسعود هنرمند فعالیت خود را شروع کرده و دارای گواهینامه استاندارد اجباری 2930 از وزارت سمت می باشد. این شرکت انواع افزودنی های بتن و چسب کاشی و سرامیک را تولید می کند.

سخن پایانی

و در آخر، دسته بندی محصولات شرکت ما شامل ارائه انواع و قیمت بلوک سیمانی سبک، انواع و قیمت بلوک سیمانی سنگین، پوکه معدنی و صنعتی شن و ماسه ملات آماده بنایی می‌باشد. بلوک سیمانی IAG از انواع مصالح ساختمانی شامل مخلوطی از شن و ماسه، مواد پرکننده سبک و آب است. این بلوک‌ها به دلیل وزن سبک خود از جمله مصالح ساختمانی دارای مقاومت و مناسب برای استفاده در ساخت و سازهای مختلف می‌باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *